Cele mai recente rezultate publicate de Biroul Roman de Audit Transmedia arata ca investitiile in publicitatea din presa scrisa au scazut cu 5% in primul semestru din 2015, fata de aceeasi perioada a anului precedent, ajungand la o valoare de 65 milioane euro.

Analizand publicatiile cu aparitie continua in ultimii doi ani, se constata ca scaderea volumelor investite in zona presei scrise s-a produs atat la nivelul spatiului publicitar ocupat – de la 12.000 pagini, in prima jumatate a lui 2014, la aproximativ 10.500 pagini, in primul semestru din 2015 – cat si la nivelul numarului de clienti de publicitate si al marcilor comunicate de acestia.

Insa, luand in considerare specificul sezonier al publicatiilor tiparite, se prognozeaza o usoara stabilizare a pietei de publicitate in perioada imediat urmatoare, astfel incat se estimeaza ca totalul investitiilor in domeniu, in acest an, va fi la un nivel similar celui din 2014.

In primele sase luni din 2015, sectoarele de activitate care au investit cel mai mult in publicitatea din presa scrisa au fost: comertul (cu toate ca acest domeniu a inregistrat cea mai puternica scadere – 27%), farmaciile si sectorul auto. Cel mai mult au crescut investitiile in publicitatea din presa scrisa pentru activitatile de divertisment si timp liber (57%). Acest lucru se datoreaza mai ales publicitatii facute in mod constant concertelor si spectacolelor care au avut loc in aceasta perioada. (Daniel Negut)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here