Cunoscut ca un exponent al eficientei, noul Civic Tourer echipat cu motorul diesel 1.6 i-DTEC a reusit sa parcurga o distanta de 13.498 de km cu un consum mediu de 2,82 l/100 km.
Traseul de 13.498 km a purtat echipa de ingineri Honda formata din Fergal McGrath si Julian Warren prin 24 de tari din Europa, printre care si România. Cei doi temerari au vrut sa demonstreze eficienta noului Civic Tourer in conditii normale de trafic, de unde si traseul extrem de complex pe care l-au abordat ce a necesitat 25 de zile pentru a fi parcurs.
Plecarea celor doi a avut loc pe 1 iunie, din orasul belgian Aalst, pentru a se intoarce in acelasi punct pe 25 iunie. Noul Civic Tourer a reusit sa parcurga in medie 1.500 de km cu un plin de carburant, depasind cifrele declarate de consum (3,8 l/100 in regim mixt) cu peste 25%. Echipa s-a oprit doar de 9 ori pentru a realimenta, la un cost total de 645 euro pentru 13.498 km parcursi.
Regulile impuse de Cartea Recordurilor Guinness a implicat prezenta ambilor soferi pe toata perioada deplasarii, prin urmare cei doi ingineri, colegi la Centrul de Cercetare European Honda de peste 18 ani, au fost nevoiti sa conduca in medie 600 km pe zi. Ca noul record sa fie certificat de Guinness World Records, echipa a fost nevoita sa colecteze dovezi pe parcursul drumului (date gps, poze, filme si declaratii independente ale unor martori etc). Pentru a avea la dispozitie date exacte legate de pozitia masinii, noul Civic Tourer a fost echipat cu un sistem de monitorizare prin GPS furnizat de producatorul TRACKER.
Includerea acestui echipament optional a fost de altfel si singura diferenta fata de un Civic Tourer de serie. Masina a fost inspectata la plecare, respectiv la sosire pentru a certifica faptul ca nu au avut loc interventii de ordin tehnic, in timp ce toate alimentarile de pe traseu au fost efectuate in benzinarii publice iar presiunea din anvelope a fost cea recomandata de producator.
Cei doi ingineri au subliniat faptul ca orice client poate atinge performante similare cu noul Civic Tourer 1.6 i-DTEC cu conditia sa foloseasca tehnici de condus economic si sa isi aleaga o ruta care sa permita un stil de condus eficient. Desigur, pe tot parcursul acestui traseu, cei doi ingineri au fost foarte atenti sa respecte limitele de viteza impuse, dar si sa nu care greutate nenecesara in masina.
Rezultatul inregistrat de noul Civic Tourer 1.6 i-DTEC este cu atat mai spectaculos daca luam in calcul faptul ca nu vorbim despre un model de clasa mini sau mica, ci de un break compact ce beneficiaza de cel mai spatios portbagaj din segment.