Compania Facebook va imparti veniturile pe care le obtine din publicitate cu creatorii de continuturi video, dupa ce va lansa serviciul Suggested Videos, care va difuza secvente de clipuri, intercalate cu reclame, informeaza bbc.com.
Continuturile video care ii vor determina pe utilizatori sa petreaca mai mult timp pe retea vor fi recompensate cu un procent mai mare din veniturile generate de reclame – Facebook va pastra 45% din totalul acestor venituri, potrivit Mediafax.
Facebook spune ca utilizatorii sai genereaza 4 miliarde de vizualizari de continuturi video in fiecare zi, iar unii dintre experti considera ca reteaua de socializare a devenit o amenintare reala pentru YouTube.
„Facebook se muta cu agresivitate in domeniul video”, a spus Eleni Marouli, analist specializat in publicitate la compania de consultanta IHS.
„in decembrie 2014, Facebook a depasit pentru prima data YouTube in ceea ce priveste numarul de vizualizari. Noi prevedem ca YouTube isi va pierde din cota de piata incepând de anul viitor”, a declarat ea.
in luna iunie, postul de televiziune american HBO a anuntat ca va difuza unele dintre programele sale pe Facebook.
Oferirea unui procent din incasari ar putea sa ii incurajeze pe tot mai multi publisheri sa isi publice continuturi pe aceasta retea de socializare.
in timp ce YouTube ofera creatorilor de materiale video 55% din veniturile aduse de reclamele difuzate inainte de acele continuturi video, Facebook va imparti procentul de 55% – pe care a acceptat sa il cedeze – intre mai multi creatori de continuturi video.
„Nu e un model neobisnuit sau generos. insa s-ar putea sa asistam la o batalie pentru profituri intre Facebook si YouTube, pentru a-i atrage pe creatori pe platformele lor”, a adaugat Eleni Marouli.
Facebook a obtinut venituri din publicitate de 3,3 miliarde de dolari in primul trimestru al anului 2015, iar 75% din aceasta suma provine din reclamele pentru dispozitive mobile.
„Facebook este o companie foarte adaptabila. in 2012, a avut zero venituri din reclamele pentru dispozitive mobile. in doar doi ani, au ajuns la peste 60% din veniturile din publicitate. Pe baza previziunilor noastre, pâna in 2018, Facebook va detine 25% din veniturile din publicitatea pentru dispozitive mobile din Europa si un procent chiar si mai mare in Statele Unite”, spune Eleni Marouli.
Facebook spune ca testeaza in aceasta perioada serviciul Suggested Videos pentru utilizatorii de iPhone din Statele Unite si ca aceasta impartire a veniturilor nu va incepe imediat.
in timp ce YouTube permite celor mai multi dintre utilizatori sa profite de pe urma clipurilor lor, Facebook spune ca va lucra pentru inceput cu un grup de companii din mass-media si câteva persoane individuale atent selectionate.
Una dintre ingrijorarile creatorilor de continuturi video are legatura cu faptul ca, deocamdata, fisierele video sunt mai greu de cautat (si de gasit) pe Facebook decât pe YouTube.
Banii reprezinta insa un factor decisiv, spune Eleni Marouli.
„Marii jucatori nu au nevoie de companii tehnologice precum Facebook si YouTube pentru a-si publica continuturile. Daca nu sunt multumiti de contractele care le sunt propuse, pot sa se retraga complet din aceste parteneriate, asa cum a procedat Channel 4 cu YouTube”, a adaugat ea.