Listarea unui comerciant online pe o platforma de tip marketplace, model de business din ce in ce mai adoptat in e-commerce-ul romanesc, poate dura de la cateva zile, la cateva saptamani, in functie de cerintele de documentare a produselor impuse de marketplace. insa, interconectarea tehnica a magazinului cu un marketplace se poate realiza in doar 3 zile, iar magazinul online isi poate creste vanzarile chiar si cu 20% in mai putin de 3-4 luni, potrivit informatiilor Teamshare, una dintre cele mai importante platforme integrate de e-commerce din Romania.
Expertii Teamshare explica faptul ca integrarea unui comerciant online difera si depinde de specificul fiecarui marketplace in parte, in conditiile in care niciunul nu este identic cu altul. Integrarea pe o astfel de platforma de vanzare presupune, in primul rand, respectarea standardelor tehnice ale marketplace-ului, dar si de o foarte buna documentare a produselor ce urmeaza a fi listate, in linie cu cerintele impuse.
”Din punct de vedere operational, monitorizarea permanenta a proceselor automate este cruciala. Problemele care ar putea sa apara in procesul de integrare pe marketplace tin, mai degraba, de cea mai buna metoda de a elimina posibile greseli umane, prin teste automate. De exemplu, daca pretul unui produs este afisat ca fiind cu 50% mai mare, cand de fapt este cu 50% mai mic. in acest caz, produsul trebuie dezactivat imediat. Astfel de teste, sau decizii automatizate, inlatura eficient cazurile de produse listate cu preturi prea mici, sau produse cu stoc zero”, explica Marius Panait, Managing Director Entelion Software, compania care dezvolta platforma Teamshare.
Potrivit acestuia, chiar daca listarea pe un marketplace poate dura cateva zile sau saptamani, optimizarea nu se termina niciodata, pentru ca marketplace-urile nu stau pe loc, ci evolueaza, schimbandu-si structura interfetei de conectare.
Principalele dificultati cu care se pot confrunta magazinele online in procesul de listare pe marketplace, spune Marius Panait, sunt legate de diferentele dintre platformele tehnice, comunicarea in timp real, identificarea si tratare erorilor. Foarte importanta este si prevenirea erorilor de listare a preturilor si a promotiilor pentru produsele listate pe marketplace.
”Teamshare a dezvoltat, testat si pus in folosinta deja, interfete de interconectare cu trei marketplace-uri, si continua sa dezvolte interfete de interconectare si cu altele. Avantajul major al acestui model este ca putem elimina posibilele erori, pentru ca produsele clientilor se administreaza in acelasi timp pentru a fi listate in mai multe marketplace-uri, deci administrarea este centrala, listarea este multipla, iar efortul, minim”, subliniaza Managing Director-ul Entelion Software.
In prezent, circa 20% din clientii care utilizeaza platforma integrata de e-commerce Teamshare vand online si pe marketplace-uri, urmand ca, pana la finalul anului, ponderea acestora sa creasca la cel putin 50%.