A treia generatie a modelului de clasa mica Honda va debuta oficial la Salonul Auto de la Geneva si va folosi noua platforma globala Honda de segment B. Gratie noilor coordonate in materie de dimensiuni, Jazz va beneficia de cea mai generoasa oferta de spatiu din segment precum si de o versatilitate de neegalat.
Prezentat sub forma de concept la Salonul Auto de la Paris din 2014, a treia generatie Jazz se va lansa in versiune de serie in cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie, alaturi de noul HR-V, noul Civic Type R si supercar-ul Honda NSX.
in stilul inaugurat de prima generatie Jazz, noul model pastreaza abordarea tip monovolum a caroseriei cu scopul de a oferi valori de referinta in materie de spatiu interior, dar adauga elemente de design ce caracterizeaza noua identitate de brand Honda.
Noua platforma de segment B (folosita si de crossover-ul HR-V) include o serie de inovatii structurale importante, toate cu scopul de a optimiza la maxim raportul intre dimensiunile exterioare si cele interioare. Rezervorul de carburant a fost plasat in partea din fata a masinii, situatie ce permite integrarea inovatorului sistem de rabatare a banchetei Magic Seats, unic in segmentul B.
Noul Jazz este mai lung cu 95 mm, iar ampatamentul masoara si el 30 mm in plus fata de generatia precedenta, dimensiuni ce permit atingerea unor valori de referinta in clasa atunci cand discutam despre spatiul oferit pasagerilor (cap/genunchi/umeri).
Volumul standard al portbagajul masoara 354 l sau 884 l cu bancheta rabatata (valorile sunt masurate pana la nivelul suprafetei vitrate), cifre ce claseaza noul Jazz pe prima pozitie in segmentul din care face parte. Ca volum standard, noul Jazz poate fi comparat inclusiv cu modele din clasa imediat superioara. Pentru a completa latura practica deschiderea hayonului este una deosebit de generoasa, iar pragul de incarcare situat cat mai jos, pentru a facilita incarcarea obiectelor grele.
Sistemul inovator de rabatare a banchetei intitulat Magic Seats permite clientilor sa plieze bancheta atat la orizontala (clasic) cat si pe verticala, ideal pentru a transporta obiecte inalte si voluminoase care nu ar putea fi stocate in portbagaj. Sistemul Magic Seats, unic in industria auto, este folosit si de modelele HR-V si Civic.
Noua platforma tehnica utilizata de Jazz a permis scaderea greutatii totale a masinii comparativ cu modelul precedent, in timp ce rigiditatea torsionala a avut de castigat. Cresterea ampatamentului, dublata de o structura noua a suspensiei fata/spate si o recalibrare a amortizoarelor genereaza o tinuta de drum ce se remarca prin confort si manevrabilitate. Sistemul de directie asistat electric a trecut si el printr-un set de modificari menite sa imbunatateasca feedback-ul oferit soferului.
Gradul de confort asigurat pasagerilor are de castigat si la capitolul acustica, cu o atentie sporita acordata partii fata a masinii si a zonei inferioare a caroseriei, ce include deflectoare aerodinamice pozitionate sub podeaua automobilului pentru a optimiza rezistenta aerodinamica.
Noul Jazz va fi disponibil initial cu o unitate pe benzina de 1.3 l i-VTEC ce va produce 102 CP, care face parte din noua gama de propulsoare avansate Earth Dreams compatibile cu standardul de poluare Euro 6. Noul propulsor va putea fi cuplat unei transmisii manuale cu 6 trepte sau automata tip CVT.
Sistemul de infotainment Honda Connect, lansat pe noul Civic si CR-V, va fi disponibil optional pe modelul Jazz si va oferi clientilor o experienta multimedia de top gratie sistemului de operare Android si a procesorului grafic NVIDIA Tegra 3. Ca si modelele precizate anterior, noul Jazz va dispune in echiparea standard de sistemul de asistenta CTBA (City Brake Active) ce poate frana automat la viteze de pana la 30 km/h pentru a evita sau limita efectele unui eventual incident nedorit.
Noua generatie Jazz va fi disponibila pe piata din Romania incepand din toamna acestui an. Data exacta de lansare, preturile si echiparile vor fi comunicate ulterior.