Pentru prima data in istoria board-ul global al International Advertising Association, acesta s-a reunit in Romania, pentru a discuta despre efectele Ordonantei de Urgenta 25/2013 asupra industriei de publicitate si comunicare din Romania, dar si pentru a participa la cea de-a sasea editie Premiilor de Excelenta IAA.
in cadrul conferintei de presa prilejuita de aceasta ocazie, Faris Abouhamad, Presedinte si Chairman al Board-ului IAA Global si-a exprimat increderea ca forma actuala a OUG 25/2013 va fi rediscutata in Parlament si ca in cadrul acestui proces va exista un dialog cu actorii din piata din care va rezulta o lege care sa serveasca interesele ambelor parti.
“Am decis sa avem aceasta intalnire in Romania tocmai pentru a ne exprima sprijinul pentru industria locala care a avut de suferit ca urmare a Ordonantei din aprilie 2013. Astfel de iniţiative nu reprezinta o premiera la nivel global, dar noi, IAA, am fost mereu alaturi de membrii nostri si ne-am aratat intotdeauna disponibilitatea de a discuta cu autoritatile pentru a gasi cele mai bune solutii”, a declarat Faris Abouhamad.
De asemenea, Michael Lee, Managing Director al IAA Global, a explicat faptul ca orice initiativa de reglementare care nu este discutata cu cei care reprezinta subiectul reglementarii este menita sa esueze. “Daca exista puncte divergente intre o industrie si autoritaţile primul pas este ca cele doua parti sa se aşeze la masa si sa discute. in Franta a existat un episod similar cu cel din Romania, dar acolo autoritatile au acceptat dialogul cu industria iar astfel legea a inceput sa functioneze” , a declarat Mihael Lee.
Mihai Barsan, Presedinte al Comitetului Director IAA Romania, s-a aratat increzator in faptul ca autoritatile se vor angaja intr-un dialog cu industria, aratand ca valoarea adaugata pe care industria de comunicare si publicitate o aduce in economie. “ Impactul publicitatii asupra economiei este mare, spre exemplu, in Marea Britanie, pentru fiecare lira investita in aceasta industrie Produsul Intern Brut creste cu 6 lire. in Romania, consumul gospodariilor reprezinta 70% din PIB, deci cresterea economica depinde de consumul intern, iar publicitatea reprezinta unul din instrumentele prin care putem genera acest efect”, a declarat Mihai Barsan.