Facebook a avut in trimestrul doi venituri de 1,81 miliarde de dolari, in urcare cu 53% fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, si un profit net de 333 milioane de dolari, rezultate care depasesc estimarile analistilor si confirma strategia companiei de a investi masiv in servicii mobile.
Profitul vine dupa o pierdere de 157 milioane de dolari in perioada similara a anului trecut, anunta Mediafax.
in urma deciziei de anul trecut a CEO-ului Mark Zuckerberg de a investi in software destinat platformelor mobile, vanzarile de publicitate pe dispozitive wireless sunt pe cale sa depaseasca afacerile generate prin computere desktop, transmite Boomberg.
Actiunile Facebook au crescut cu 21% in prelungirea sedintei oficiale de tranzactionare de miercuri pe bursa de la New York, la 31,98 dolari, in urma rezultatelor peste estimari care au spulberat temerile investitorilor ca cea mai mare retea de socializare nu poate monetiza adecvat serviciile pe dispozitive mobile.
Compania avea la finalul sedintei bursiere de miercuri o capitalizare de piata de 64 miliarde de dolari.
Facebook s-a listat la bursa in luna mai a anului trecut, la o cotatie de 38 dolari pe actiune. Actiunile companiei au atins un minim de 17,55 dolari in septembrie, pe fondul temerilor privind posibilitatea de a monetiza numarul tot mai mare de utilizatori care acceseaza platforma de socializare de pe dispozitive mobile precum smartphone-urile si tabletele. inaintea publicarii rezultatelor pentru trimestrul al doilea al acestui an, actiunile Facebook se tranzactionau cu 30% sub pretul de la listare.
Veniturile din publicitatea pe dispozitive mobile vor depasi in scurt timp jumatate din afacerile totale ale companiei, fata de 30% in primul trimestru, a declarat Zuckerberg intr-o conferinta.
Numarul utilizatorilor care acceseaza Facebook de pe astfel de platforme a crescut cu 51% in trimestrul al doilea, la 819 milioane. Numarul total de membri ai Facebook a urcat la 1,15 miliarde, de la 1,11 miliarde in primele trei luni.
Compania a precizat ca 61% dintre membri utilizeaza zilnic site-ul, procentaj care a crescut contrar asteptarilor managementului, a mai spus Zuckerberg.
Facebook va avea in acest an o cota de piata de 13% la nivel global in zona publicitatii pe dispozitive mobile, fata de 5,4% anul trecut, estimeaza compania de cercetare de piata EMarketer. Google domina piata cu o cota de 56% in acest an.