Profitul grupului american Google a crescut cu 16% in trimestrul al doilea, de la 2,8 miliarde de dolari anul trecut la 3,23 miliarde de dolari, dar actiunile au scazut pe piata americana dupa anuntarea datelor, intrucat acestea s-au situat sub asteptarile analistilor.
Actiunile Google au scazut cu pana la 5,7%, potrivit Bloomberg. La declinul actiunilor a contribuit si anuntul Google ca va „continua sa faca investitii semnificative”.
Profitul pe actiune inainte de anumite elemente exceptionale s-a situat la 9,56 dolari, fata de estimari ale analistilor consultati de Bloomberg de 10,8 dolari.
Veniturile, mai putin costurile de achizitie de trafic, au crescut de la 9,61 miliarde de dolari in trimestrul al doilea al anului fiscal anterior la 11,1 miliarde de dolari.
Analisti consultati de FactSet anticipau venituri de 11,37 miliarde de dolari, potrivit MarketWatch.
„Sunt multe lucruri neplacute in acest raport”, a declarat Colin Gills, analist la BGC Partners.
Costul per clic, pretul platit pentru publicitatea pe Google, a scazut cu 6% in intervalul analizat, a spus Gills. in primul trimestru al anului, declinul costului per clic s-a situat la numai 4%.
„Merge in directia gresita. Nu s-a imbunatatit, s-a inrautatit”, a spus Gills.
Trendul de scadere este surprinzator, din cauza asteptarilor pentru imbunatatirea acestui indicator, odata cu introducerea unui nou sistem Google de vanzare de publicitate, care permite derularea de campanii atat pentru PC-uri, cat si pentru dispozitive mobile.