Vânzările Grupului Danone au crescut cu peste 10% pe pieţele emergente şi în America de Nord împreună şi au scăzut în Europa pe fondul continuării deteriorării condiţiilor de piaţă în Europa de Sud, se arata intr-un comunicat de presa care anunta rezultatele slabe de pe piata europeana.
„Cu excepţia Europei, Danone a raportat o creştere puternică a vânzărilor în primele nouă luni din 2012, în linie cu obiectivele pentru întregul an, datorită condiţiilor propice din restul zonelor.
Pieţele emergente şi America de Nord au înregistrat o creştere puternică şi în trimestrul III. Oikos şi-a îmbunătăţit rezultatele în Statele Unite, în timp ce în Rusia, Danone-Unimilk a continuat să îşi construiască portofoliul de produse. În Asia, Orientul Mijlociu şi America Latină, operaţiunile s-au extins foarte rapid în toate categoriile de produse.
În ceea ce priveşte Europa, presiunile asupra cheltuielilor de consum au continuat, situaţia deteriorându-se în continuare în partea de sud, afectând vânzările liniilor de produse cele mai expuse în această regiune” a comentat Presedintele Grupului Danone.
Potrivit specialistilor, alegerea consumatorilor educati pentru un stil de viata mai sanatos are un impact major asupra pietei europene a lactatelor. Impactul unei vaci asupra mediului inconjurator si conditiile in care aceasta este exploatata de marile companii adesea ii nemultumesc pe ecologistii europeni. Mai mult, noile studii independente arata ca produsele lactate, cu toate ca sunt bogate in calciu, sunt daunatoare atunci cand sunt consumate de oameni deoarece calciul nu numai ca este asimilat mai greu dar si poate afecta echilibrul in corp ducand in timp la aparitia unor boli precum osteoporoza.
„În acest context, priorităţile noastre sunt clare: vom continua să ne desfăşurăm modelul de afaceri în zonele în creştere, investind în categoriile de produse, în mărci şi în oameni. În Europa, trebuie să ne adaptăm modelul la nevoile consumatorilor şi la un nivel redus de cumpărare, dezvoltând noi surse de creştere” a mai spus reprezentantul Danone.
2010 – Danone: un brand erodat de marketingul mincinos
Comisia Federală pentru Comerţ a Statelor Unite ale Americii, instituţia care apără consumatorii americani, a decis la 15 decembrie 2010 că celebra companie Danone are reclame „exagerate”, „înşelătoare” şi a obligat-o să elimine de pe iaurturi şi din reclame orice referire la beneficiile pentru sănătatea cumpărătorilor.
„Este demonstat ştiinţific că o porţie zilnică de Activia, care conţine Bifidus Regularis, ajută la reglarea sistemului digestiv în două săptămâni”, spune una dintre reclamele Danone incriminate în SUA.Dar Comisia Federală pentru Comerţ a spus că această reclamă nu are nicio bază ştiinţifică care să demonstreze afirmaţia., potrivit The Independent. A doua reclamă catalogată care „exagerează beneficiile medicale” este una în care se spune că Activia reduce riscul de răceală şi gripă. Danone a fost obligată să plătească 21 de milioane de dolari în acest caz în care au fost implicaţi 39 de procurori generali americani. În urma deciziei, Danone este obligatăsă elimine din reclamele de la TV, de pe Internet şi cele din ziare şi reviste orice referire la cele de mai sus, este interzis ca Danone să mai pretindă că orice fel de iaurt al său reduce riscul de a răci sau de lua o gripă şi este interzis ca Danone să mai facă vreo afirmaţie dacă nu are în spate dovezi ştiinţifice clare. Decizia originală, în engleză, pe site-ul Federal Trade Commision
Scandalul „Yogurtgate” – reclame mincinoase si pe piata din Europa
Autoritatea europeană pentru securitatea alimentelor (EFSA) a decis în februarie 2010 că afirmaţiile Danone, potrivit cărora un ingredient denumit Immunofortis, prezent în produsele destinate copiilor, contribuie la întărirea sistemului imunitar, nu sunt sustinute ştiinţific.
Grupul Danone a anunţat în luna aprilie 2010 că renunţă la recunoaşterea efectelor benefice asupra sănătăţii a două dintre produsele sale: Activia şi Actimel, ambele prezente şi pe piaţa românească. Activia Natur cu Bifidus ActiRegularis „ajută la funcţionarea colonului, prin reducerea duratei tranzitului intestinal lent”, iar Actimel „ajută apărarea naturală a organismului”, datorită fermenţilor L Casei, susţin campaniile de promovare ale celor doua produse.
2007 – Danone Romania implicat intr-un scandal de contaminare a iaurturilor cu Dioxina
Vanzarile Danone Romania, cel mai mare jucator de piata produselor lactate, au inregistrat scaderi pe fondul scandalului iscat de retragerea unui lot de iaurturi cu fructe de pe piata care contine guma de guar, ce ar putea fi contaminata cu dioxina, o toxina cancerigena. Oficialii companiei sustin ca suspiciunea privind posibila contaminare a iaurturilor cu periculoasa substanta a afectat atat vanzarile la categoria de produse in general, dar si intregul proces de fabricatie.
“A existat o mare doza de suspiciune in ceea ce priveste produsele Danone care a fost transmisa cumparatorilor si ca urmare a acesteia s-a inregistrat o scadere a volumului de vanzari. Vorbim aici despre intregul lant de productie, de la fermieri la distribuitori, care a fost afectat de aceasta situatie. Este clar ca, in acest moment, nu discutia despre cifrele de vanzari este importanta. Ceea ce trebuie accentuat este faptul ca am putut demonstra ca produsele noastre sunt sigure pentru consumatori. Prima noastra grija este siguranta produselor pe care le comercializam”, a declarat, la vremea respectiva, Jacques Ponty, CEO-ul Danone Romania.
Fermierii români vând cel mai ieftin lapte din UE, iar preţul continuă să scadă
In alta ordie de idei, potrivit Agrointel, după lituanieni, fermierii români primesc cel mai mic preț pentru lapte din Europa, iar prețul continuă să scadă. Potrivit datelor Eurostat, în luna mai, preţul mediu al laptelui materie primă la nivelul UE, a fost de 31,3 eurocenţi/litru, în scădere comparativ cu luna similară din 2011 când nivelul era de 33 eurocenţi/litru. România se află la coada clasamentului cu o medie de 25,5 eurocenţi/litru (1,1 – 1,2 lei), în ușoară scădere față de 2011.
Cel mai mare preţ pe lapte la nivel european, respectiv 52,1 eurocenţi/litru este primit de fermierii din Cipru. Preţuri bune obţin şi crescătorii de vaci din Grecia – 44,7 eurocenţi/litru sau din Malta – 44,4 eurocenţi/litru. Preţurile sunt mai mici faţă de 2011 şi în ţările care deţin cele mai mari efective de vaci din Europa. Astfel, în Germania, kilogramul de lapte este achiziţionat de procesatori cu 30,9 eurocenţi/litru, în Franţa cu – 29,5 eurocenţi/litru, în Polonia cu 27,5 eurocenţi/litru, în Olanda cu 32,8 eurocenţi/litru, iar în Marea Britanie cu 32,6 eurocenţi/litru.
Preţul de achiziţie al laptelui în România constituie un subiect de dispută între fermieri şi procesatori nu doar acum, ci de câţiva ani. Dorin Cojocaru, directorul general al Asociaţiei Patronale Române din Industria Laptelui (APRIL), susţine că datele Eurostat, care au la bază informaţii furnizate de Ministerul Agriculturii, nu sunt “concludente”, iar preţul plătit fermierilor este preţul pieţei, că doar nimeni nu face pe “Crucea Roşie”.