Fundaţia LEADERS a realizat în cadrul programului naţional de educaţie în leadership pentru liceeni, Leadership Autentic, o cercetare care relevă cum arată liderul pe care tânăra generaţie l-ar urma. Cercetarea numită ’99 de caracteristici ale unui lider’ arată care sunt principalele trăsături pe care le au în comun cei pe care liceeni cu vârste cuprinse între 14 şi 18 ani îi considera a fi modele de urmat.

Cercetarea s-a realizat pe baza unui exerciţiu din cadrul programului educaţional Leadership Autentic. Fără a avea o listă predefinită de caracteristici, cei 251 de elevi participanţi în cercetare au fost rugaţi să aleagă, fiecare, câte trei trăsături fără de care o persoană nu poate fi considerată lider. In consecinţă, suprapunerile de percepţie, repetările de termeni şi celelalte congruenţe în personificare sunt spontane şi nu induse. Programul s-a realizat atât în mediul urban cât şi în mediul rural în 13 localităţi printre care se numără Constanţa, Buzău, Cluj-Napoca, Vedea, Braşov, Adjud, Moineşti. Având la dispoziţie 753 de opţiuni (251X3), ei au folosit doar 99 de caracteristici pentru a defini un lider, ceea ce înseamna că în proporţie de 87% adolescenţii participanţi la Programul Leadership Autentic realizat de Fundaţia LEADERS împărtăşesc aceeaşi reprezentare a unei persoane considerate lider.

Liderul, în viziunea adolescenţilor este, în primul rând (în ordinea frecvenţei nominalizării caracteristicilor): comunicativ (30%), responsabil, ambiţios şi încrezător (28%). Următoarele două caracteristici nominalizate sunt spiritul de echipă şi răbdarea. Aceste caracteristici au fost alese spontan şi au la bază mecanisme de selecţie puternic înrădăcinate în sistemul de valori şi convingeri. Un studiu despre valorile liceenilor a fost realizat în cadrul aceluiaşi program educaţional în anul şcolar 2011-2012 şi poate fi găsit integral online pe www.leaders.ro

Studiul integral privind portretul robot al liderului în viziunea adolescenţilor poate fi descărcat de la următorul link: http://www.leaders.ro/caracteristicile-liderului/

Programul Leadership Autentic în cadrul căruia a fost realizată această cercetare este o amplă iniţiativă educaţională şi are loc în instituţii de învăţământ atât în mediul urban cât şi în mediul rural. Timp de patru zile elevii selectaţi au acces la training-uri şi activităţi practice livrate de traineri cu experienţă de peste 6 ani în dezvoltarea programului, participanţii având acces şi la platforma de orientare vocaţională JVIS şi beneficiind de consiliere pentru viitoarea carieră.

Înscrierile pentru programul Leadership Autentic sezonul 4, anul scolar 2012-2013, dezvoltat de Fundaţia LEADERS au început şi se pot face aici: www.leaders.ro/inscriere-autentic. Programul beneficiază de sprijinul partenerilor tradiţionali principali precum Petrom, BRD Groupe Societe Generale, AVIS

Fundaţia LEADERS îşi propune să fie cea mai puternică sursă de idei şi oameni valoroşi din Romania. Contribuim la transformarea modernă a Romaniei prin dezvoltarea unor lideri responsabili şi a unei mentalităţi orientate către implicare şi acţiune. Fundaţia LEADERS dezvoltă şi implementează programe menite să dezvolte potenţialul de lider al fiecărui participant, bazate pe impartăşirea de cunoştinţe, de experienţe şi de idei. Programele LEADERS sunt adaptate tuturor celor care doresc să se dezvolte, indiferent de vârstă sau nivelul de experienţă, sunt inovative ca metodologie şi tematică, sunt flexibile, incluzând şi module în interval de timp scurt şi sesiuni de durată mai lungă. Printre cele mai importante iniţiative ale Fundaţiei LEADERS se numără Leadership Autentic, LEADERS School, LEADERS Education şi LEADERS Academy.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here