Fondul Monetar International (FMI) a solicitat Guvernului ca, pana la sfarsitul lunii iunie, sa adapteze programul de functionare al Metrorex „la cerintele pietei” si sa majoreze veniturile companiei prin punerea in circulatie, incepand cu anului viitor, a 16 noi garnituri de tren. Noile conditii impuse pentru Metrorex au fost incluse in scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu FMI in urma misiunii din ianuarie-februarie.
Metrorex se afla pe lista companiilor de stat monitorizate de FMI si ale caror pierderi trebuie incluse in deficitul bugetar.
Un studiu elaborat la sfarsitul anului trecut de Banca Mondiala indica faptul ca un sfert dintre cele 154 companii de stat monitorizate au acumulat pierderi care ajung si la sute de mii lei/angajat, in aceasta categorie fiind inclusa si Metrorex, cu pierderi de 14.000 lei/angajat.
Pentru acest an, Metrorex spera la un nivel egal de venituri si cheltuieli, dupa ce anul trecut o bugetat o pierdere de peste 50 milioane lei. Datoriile companiei insumau la finele anul trecut 156,7 milioane lei.
Directorul general Metrorex: Vom adapata „cu mai mare strictete” programul de circulatie la cerere
Metrorex urmeaza sa aplice „cu mai mare strictete” programul prin care adapteaza graficul de succedare a trenurilor la numarul de calatori, pentru a reduce costurile, a declarat pentru MEDIAFAX directorul general al companiei, Gheorghe Udriste.
„Noi aplicam acest program si in prezent, dar il vom aplica cu o mai mare strictete. Vor scadea toate costurile – cele de manopera, cu salariile si energia”, a afirmat Udriste.
El a adaugat ca pe Magistrala 2 Berceni-Pipera, dimineata intre 06:30 si 08:30 trenurile circula la un interval de trei minute, care creste la patru-cinci minute intre orele 09:00 si 13:00. Dupa-amiaza trenurile circula la un interval si mai mare, pentru ca de la ora 16:00 pana spre ora 20:00 timpul sa se reduca din nou pana la trei minute.
Totodata, Udriste a spus ca programul este adaptat si in functie de zilele saptamanii, dar si in functie de anotimp.
„Duminica inregistram aproximativ 200.000 de calatori, ceea ce este semnificativ mai mic fata de o zi a saptamanii, cand traficul ajunge la 650.000 de calatori. Totodata, avem un program de vara, intre 15 iunie si 15 septembrie, cand de asemenea trenurile circula la un interval mai mare, intrucat este perioada vacantelor si a concediilor”, a adaugat Udriste.
El a mai spus ca este imposibila extinderea programului de circulatie intrucat pe timpul noptii echipele de mentenanta coboara in tuneluri pentru lucrari. (Mediafax)