Contractele de credit BCR, rescrise pe înțelesul tuturor de Simona Tache, Vlad Petreanu și Ioan T. Morar

 

  • BCR relansează sub o nouă formă contractele folosite cel mai des în relația cu persoanele fizice: creditul de consum, cardul de credit și creditul imobiliar
  • Contractele au fost rescrise de trei dintre cei mai cunoscuți autori, scriitori și jurnaliști din România: Simona Tache, Vlad Petreanu și Ioan T. Morar
  • Documentele nu vor avea valoare legală, dar vor fi oferite clienților, împreună cu contractele de sine stătătoare, pentru a le citi și înțelege mai ușor

București, 21 septembrie 2017 – Banca Comercială Română (BCR) lansează azi, în premieră în România, o variantă inedită a contractelor destinate persoanelor fizice care vor să obțină un credit de consum, un card de credit și un credit imobiliar ipotecar.

 

Fiecare din textele semnate de celebrii Simona Tache (creditul de consum), Vlad Petreanu (creditul imobiliar) și Ioan T. Morar (cardul de credit) are formatul unei broșuri. Acestea se vor afla pe birourile tuturor consilierilor de credite BCR din toate cele peste 500 de sucursale din țară, timp de un an de zile, dar și pe site-ul BCR. Contractele au fost translatate în alți termeni decât cei strict bancari și legali, pentru a facilita înțelegerea și parcurgerea acestor documente, considerate adesea mult prea stufoase. Cu ajutorul titlurilor sugestive și al formulărilor colocviale, autorii rezumă cele mai importante informații pentru persoanele interesate de aceste contracte de credit.

 

„Știu că trăiești într-o lume nebună și vitezomană și că tocmai ai primit în mână un draft de contract. Ai da orice să îți spună cineva cât mai pe scurt ce scrie în el. Ei bine, exact asta aș fi simțit și eu, dacă eram în locul tău, și de-asta sunt aici. Am acceptat provocarea de a-ți rezuma în cuvinte simple și cât mai pe scurt ceea ce, în contractul detaliat, e exprimat în limbaj juridic și în cele mai microscopice detalii”, a afirmat scriitoarea, jurnalista și bloggerița Simona Tache.

 

„Am răspuns invitației BCR, deși nu sunt bancher, nu am studii de specialitate, nu am lucrat nici măcar o zi într-o bancă. Deci, în ce calitate sunt eu aici? În calitatea mea de vechi client al BCR, de peste 20 de ani, neîntrerupt și de om atent cu banii lui, care caută cele mai bune variante de împrumut și de depozitare a agoniselii sale. Pentru că, zice folclorul, e mai bine să deschizi ochii decât să deschizi punga. În cele ce urmează, vă invit să deschidem ochii împreună”, notează romancierul și jurnalistul Ioan T. Morar.

 

„Știu că vrei să-ți traducă cineva din legaleza în care este scris contractul stufos pe care ți-l propune BCR. Să-ți spună, pe românește, ce e bine să faci și ce nu, ce trebuie să știi și ce să alegi. Ei bine, citește mai departe, răspunsurile pe care le cauți sunt aici”, promite moderatorul radio, jurnalistul și bloggerul Vlad Petreanu.

 

„Educația financiară reprezintă o prioritate pentru BCR, alături de dialogul deschis cu clienții, transparența și trecerea experienței bancare într-o altă dimensiune, mult mai prietenoasă. Este motivul pentru care am demarat această inițiativă, prima din România în acest sens, o inițiativă care vine în sprijinul tuturor celor care doresc să obțină un credit. Le mulțumesc Simonei Tache, lui Vlad Petreanu și lui Ioan T Morar, care au reușit, prin talentul lor, să transpună în cuvinte simple, amuzante și umane aceste contracte de credit de care, în general, clienții se tem”, a declarat Dana Demetrian, Vicepreşedinte Executiv Retail şi Private Banking.

 

Inițiativa Băncii Comerciale Române continuă demersurile de educație financiară întreprinse de cel mai important grup financiar din România din dorința de a oferi informații într-un format cât mai transparent și prietenos pentru clienții și partenerii săi. Aceste demersuri au inclus înființarea Centrului de Dialog Financiar, centru în care clienții află cum să-și evalueze corect capacitățile financiare și cum să-și seteze în mod realist obiectivele financiare, fie că e vorba de economii, de educația copiilor, de vacanțe sau achiziții de proprietăți.

 

De asemenea, la finele anului trecut, banca a lansat programul Școala de bani, în cadrul căruia peste 1.000 de angajați ai BCR au devenit până în prezent profesori de educație financiară și au făcut workshopuri de educație financiară cu 12.000 de români.

 

Mai mult, BCR a fost prima bancă din România care a decis să ofere, în mod proactiv, soluții comerciale sustenabile pentru reducerea costurilor suportate de către clienții săi. Aproape 200.000 de clienți ai BCR au beneficiat, începând cu 2009, de refinanțări, restructurări sau ajustări de costuri, aceasta fiind și una dintre soluțiile găsite de bancă pentru optimizarea bugetului personal. În ultimii șapte ani, credite în volum de peste 4,5 miliarde lei au intrat într-un proces de reducere de costuri.

 

*  *

Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este cel mai important grup financiar din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe. BCR este banca Nr.1 în România după valoarea activelor (14,8 mld EUR), banca Nr.1 după numărul de clienţi şi banca Nr.1 pe segmentele de economisire şi creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din România, după gradul de încredere al clienţilor şi după numărul celor pentru care BCR este principală instituţie cu care fac banking.

BCR oferă gama completă de produse şi servicii financiare prin intermediul unei reţele de 22 de centre de afaceri si 18 birouri mobile dedicate companiilor şi 514 unităţi retail localizate în majoritatea oraşelor din întreaga ţară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din România pe piaţa tranzacţiilor bancare, clienţii BCR având la dispoziţie cea mai mare reţea naţională de ATM – peste 2.000 de bancomate şi POS – 15.200 de terminale pentru plată cu cardul la comercianţi, precum şi servicii complete de Internet banking, Mobile Banking, Phone-banking şi E-commerce.

*  *

Erste Group este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare din estul Uniunii Europene. 46.700 de angajați deservesc 15,9 milioane de clienți în cadrul a 2.700 de filiale din 7 țări (Austria, Republica Cehă, Slovacia, România, Ungaria, Croația, Serbia). La sfârșitul celui de-al treilea trimestru din 2016, Erste Group deținea active totale în valoare de 206,8 miliarde EUR, înregistra un profit net de 1,18 miliarde EUR, precum și un indice al capitalului comun de rangul 1 (Basel 3 implementat integral) la 13,2%.


BCR – Comunicare Externă

Cătălin Ioniță, e-mail: [email protected]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here