MasterCard a analizat informatii din social media pentru a identifica cele mai dezbatute momente legate de Liga Campionilor UEFA

Potrivit studiului MasterCard, romanii sunt lideri europeni in ceea ce priveste urmarirea pe social media a paginilor de stiri cu continut sportiv
73% dintre suporterii romani si-ar dori sa beneficieze de Wi-Fi pe stadioane
81% dintre microbistii romani cred ca fotbalistii ar trebui sa fie prezenti in social media
Lionel Messi si Barcelona sunt jucatorul, respectiv echipa cel mai des mentionate de suporterii romani, de la infiintarea Ligii Campionilor
Suporterii britanici sunt cei mai vocali in social media, urmati indeaproape de francezi si spanioli
Microbistii spanioli sunt cei mai activi pe social media, atunci cand urmaresc meciurile Ligii Campionilor
Pe masura ce Europa isi indreapta atentia catre Milano, unde pe 28 mai va avea loc finala UEFA Champions League 2016, intre Real Madrid si Atletico Madrid, un nou studiu MasterCard a conturat tendintele de comportament ale suporterilor sportului-rege la nivel european, inclusiv in Romania.

Barcelona este echipa cel mai des mentionata de suporterii romani in istoria Ligii Campionilor, pe toate canalele de social media. Rivalii londonezi, Chelsea si Arsenal, completeaza topul celor trei, devansand-o pe Real Madrid, una dintre finalistele acestei editii a finalei Ligii. Steaua Bucuresti s-a clasat pe a 10-a pozitie in acest clasament, depasind mai multe cluburi, inclusiv cealalta finalista a editiei din acest an – Atletico Madrid.

Studiul MasterCard, sponsor oficial si furnizor al serviciilor de plata al Ligii Campionilor, a identificat si cele mai des mentionate nume ale fotbalistilor de-a lungul istoriei competitiei. Lionel Messi si-a depasit coechipierii de la FC Barcelona, Neymar si Luis Suarez, devenind cel mai popular jucator in conversatiile purtate in social media. Cristiano Ronaldo s-a clasat pe locul al patrulea, in timp ce ambasadorul MasterCard pentru Liga Campionilor, Gianluigi Buffon, ocupa pozitia a sasea in clasament.

Sfertul de finala dintre Barcelona si Arsenal, disputat in editia de anul trecut a Ligii Campionilor si castigat de spanioli cu 5-1 dupa ambele tururi, este cel mai frecvent mentionat in conversatiile purtate de suporterii romani pe canalele de social media. Finala de anul trecut, in care Barcelona a invins Juventus Torino cu 3-1, s-a situat pe a doua pozitie, in timp ce finala editiei 2013/2014 a Ligii, dintre Real Madrid si Atletico Madrid, intanire ce se va reedita sambata, a fost al treilea cel mai des mentionat meci din istoria Ligii.

Facebook (63%) este cel mai popular canal de social media printre suporterii fotbalului, mai ales in randul celor cu varste intre 45 si 54 ani. Italia este lider la acest capitol, cu 81% dintre microbisti preferand aceasta platforma de socializare, urmata de Romania (78%) si Portugalia (77%).

Studiul Social Fanalytics derulat de MasterCard a subliniat importanta utilizarii internetului, 69% dintre suporteri afirmand ca si-ar dori sa beneficieze de conexiuni Wi-Fi pe stadioane. Italia si Portugalia s-au evidentiat, cu 79%, respectiv 70% dintre microbisti dorindu-si sa aiba acces la Wi-Fi pe stadioane – spre deosebire de Germania, unde doar 39% dintre suporteri par a fi interesati de aceasta posibilitate.

Cererea pentru plati contactless este, de asemenea, din ce in ce mai populara la nivel european, cu unu din trei microbisti afirmand ca si-ar dori sa vada aceasta tehnologie implementata pe arenele de fotbal. Peste jumatate (54%) dintre suporterii turci s-au aratat interesati de introducerea platilor contactless pe stadioane, in timp ce romanii (54%) si cehii (44%) ar vrea ca acestea sa fie dotate cu porti de acces contactless.

Gianluigi Buffon, ambasadorul MasterCard pentru Liga Campionilor, a comentat: “Am placerea de a juca fotbal de mai bine de 20 ani, iar impactul pe care l-a avut social media asupra sportului este de nepretuit – ii apropie pe suporteri de jocul pe care il iubesc si ne permite noua, ca jucatori, sa interactionam cu acestia la un nivel personal.”

Ann Cairns, Presedinte International Markets in cadrul MasterCard, a declarat: “Social media, alaturi de digital media, continua sa transforme modul in care urmarim, ne impartasim si ne sarbatorim pasiunile. in contextul in care tehnologia joaca un rol semnificativ in fiecare aspect al vietii noastre, este o evolutie naturala sa vedem oamenii transferandu-si conversatiile si modurile de a interactiona in mediul digital. Studiul Social Fanalytics arata ca, desi canalele pot varia, cel mai important lucru ramane sa interactionam si sa facem parte din conversatii. in acest sens, ca si fotbalul, social media doboara granite internationale, permitandu-le impatimitilor sa isi celebreze pasiunile impreuna.”

Dintre toate pietele incluse in studiul european, suporterii britanici au generat cele mai multe conversatii. Desi a avut doar trei echipe participante in aceasta competitie, Franta s-a clasat pe doi, urmata indeaproape de Spania.

Studiul a relevat, de asemenea, tonul conversatiilor purtate de microbisti pe canalele de social media. Suporterii din Ucraina sunt printre cei mai optimisti din Europa, pe fondul rezultatelor peste asteptari obtinute in sezoanele din 2014/2015 si 2015/2016 ale Ligii Campionilor, cand a reusit depasirea fazei grupelor. La polul opus, fanii turci sunt printre cei mai critici la adresa echipelor proprii, urmati indeaproape de britanici.

Studiul Social Fanalytics a fost derulat pentru MasterCard de catre Mortar, la nivelul a 5.000 respondenti din 16 tari europene: Anglia, Germania, Spania, Franta, Olanda, Italia, Turcia, Rusia, Suedia, Portugalia, Grecia, Ucraina, Romania, Israel, Cehia si Polonia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here