Transilvania, unul dintre polii de crestere economica, a primit anul trecut 2 miliarde de lei pentru in­fra­struc­tura rutiera, conform datelor de la Compania Nationala de Auto­strazi si Drumuri Nationale din Ro­ma­nia (CNADNR), respectiv 46% din bugetul total alocat pe acest segment, informeaza Mediafax.

Transilvania, unul dintre polii de crestere economica, a primit anul trecut 2 miliarde de lei pentru in­fra­struc­tura rutiera, conform datelor de la Compania Nationala de Auto­strazi si Drumuri Nationale din Ro­ma­nia (CNADNR), respectiv 46% din bugetul total alocat pe acest segment.

La polul opus, Moldova – care nu a atras in ultimii ani investitii majore in fabrici tocmai din cauza infra­struc­turii precare – a luat doar 220 mil. lei, informeaza ZF.

ZF a cerut CNADNR situatia banilor primiti de fiecare regiune pentru investitii in constructia de autostrazi, reabilitarea/modernizarea de drumuri nationale sau constructia de variante de ocolire. Cumulat zona de nord-vest a tarii – Transilvania, Mara­mures, Crisana si Banatul- au avut un buget de 3,7 miliarde de lei pentru investitii.

Pe de alta parte, zona de est a tarii – Moldova si Bucovina – au avut impreu­na un buget de investitii de aproape 370 milioane de lei, adica de 10 ori mai putin.

„Aceasta discrepanta mare intre investitiile facute in infrastructura rutiera in cele doua zone va face ca diferenta intre dezvoltarea economica a celor doua regiuni sa fie si mai mare. Odata cu infrastructura vine dezvol­tarea economica, vin investitiile“, considera Dragos Cabat, analist economic.

Zona de Vest a tarii a atras inves­titii ale unor giganti precum Con­ti­nental, Schaeffler, Daimler sau Hella, insa cresterea infrastructurii din regiunea Moldovei ar aduce un avan­taj competitiv Romaniei avand in ve­dere ca in aceasta zona forta de munca este mai ieftina.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here