Vanzarile ziarelor romanesti au continuat sa scada in perioada octombrie-decembrie 2015 – un trend descendent raportat in ultimii ani -, cifrele de vanzare fiind mai mici decat in perioada similara din 2014, anunta Mediafax.

Potrivit datelor furnizate de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT), pentru perioada octombrie – decembrie 2015, presa cotidiana centrala a inregistrat, in general, scaderi ale vanzarilor faţa de aceeasi perioada a anului precedent.

Poziţia de lider in categoria quality este deţinuta de cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul si Capital. Astfel, pentru luna octombrie 2015, Evenimentul zilei a avut o medie de vanzari pe apariţie de 12.034 de exemplare (12.902 exemplare, in octombrie 2014), in noiembrie – de 11.872 de exemplare (13.168 de exemplare, in noiembrie 2014), iar in decembrie – 11.713 exemplare (12.610 exemplare, in decembrie 2014).

Poziţia a doua a clasamentului este ocupata de Romania libera, un ziar editat de Eta Media Publishers. in octombrie 2015, cotidianul a avut o medie de vanzari pe apariţie de 10.656 de exemplare (9.453 de exemplare, in octombrie 2014), in noiembrie – 10.593 de exemplare (11.350 de exemplare, in noiembrie 2014), iar in decembrie – 10.637 de exemplare (10.892 de exemplare, in decembrie 2014).

In topul ziarelor quality urmeaza, pe locul al treilea, Adevarul, editat de Adevarul Holding, care, in octombrie 2015, a avut o medie de vanzari pe apariţie de 8.704 exemplare (9.419 exemplare, in octombrie 2014). Totodata, in noiembrie 2015, Adevarul a avut o medie de vanzari pe apariţie de 8.627 de exemplare (9.984 de exemplare, in noiembrie 2014), iar, in decembrie 2015, de 8.979 de exemplare (10.669 de exemplare, in decembrie 2014).

In ceea ce priveste Jurnalul Naţional, editat de Intact Publishing, si acest cotidian a inregistrat scaderi semnificative ale cifrelor de vanzare. Astfel, in luna octombrie 2015, Jurnalul Naţional a avut o medie de vanzari pe apariţie de 4.025 de exemplare (8.101 copii, in octombrie 2014), in luna urmatoare, de 3.940 de exemplare (7.393 de copii, in noiembrie 2014), iar, in ultima luna a lui 2015, de 4.060 de exemplare (6.607 exemplare, in decembrie 2014).

In randul tabloidelor, Click!, editat de Adevarul Holding, este lider de vanzari si a raportat, in octombrie 2015, o medie de vanzari de 94.053 de exemplare (117.782 de exemplare, in octombrie 2014), in noiembrie 2015, de 90.752 de exemplare (110.170 de exemplare, in noiembrie 2014), iar, in decembrie, de 89.250 de exemplare (103.928 de exemplare, in decembrie 2014).

Pe poziţia a doua in topul vanzarilor pe piaţa tabloidelor si a cotidianelor in general se situeaza Libertatea, o publicaţie editata de trustul Ringier Romania. Libertatea a avut o medie de 56.828 de exemplare vandute in octombrie 2015 (65.012, in octombrie 2014), de 51.721 de exemplare vandute in noiembrie 2015 (66.152 de exemplare, in noiembrie 2014) si de 52.093 de copii vandute in decembrie 2015 (63.428 de exemplare, in decembrie 2014).

in ceea ce priveste cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editata de Convergent Media (parte a grupului Intact), a inregistrat o medie de vanzari pentru luna octombrie de 23.701 exemplare (28.294 de exemplare, in octombrie 2014), de 22.894 de copii, in noiembrie (28.290 de exemplare, in noiembrie 2014) si de 22.770 de exemplare, in decembrie 2015 (24.664 de copii, in decembrie 2014).

La capitolul publicaţii financiare, Ziarul Financiar, editat de Mediafax Group, a avut o medie lunara de vanzari pe apariţie pentru octombrie de 6.368 de exemplare, in noiembrie, de 6.325 de exemplare, si in decembrie, de 6.126 de exemplare.

Din analiza evoluţiei cifrelor de difuzare in trimestrul al patrulea al anului 2015 se observa ca mediile tirajului tiparit si a celui difuzat aferente publicaţiilor auditate de BRAT au ramas la niveluri comparabile cu cele inregistrate in trimestrul anterior. Media tirajului vandut in perioada octombrie – decembrie 2015 a fost mai mica cu aproximativ 3,6% faţa de iulie – septembrie 2015, potrivit BRAT.

in acelasi timp, faţa de trimestrul similar al anului 2014, media tirajului brut a fost mai mica cu aproximativ 2,3%, iar cea a tirajului difuzat s-a situat la aproximativ acelasi nivel. Media tirajului vandut in perioada octombrie – decembrie 2015 a fost cu 12% mai mica decat in trimestrul al patrulea al anului 2014.

Biroul Roman de Audit Transmedia este organizaţia industriei de media din Romania care masoara audienţa presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele (presa scrisa) si monitorizeaza investiţiile in publicitate (presa scrisa, online, radio si outdoor). BRAT este recunoscut ca reper al pieţei de publicitate pentru presa scrisa si mediul online in ceea ce priveste rezultatele de audienţa, tirajul publicaţiilor si traficul site-urilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here