Valoarea totala a retail-ului online autohton a crescut, in 2015, cu 27,2% fata de anul anterior, la peste 1,4 miliarde euro, se arata intr-un comunicat al GPeC.

‘Unele companii din domeniu considera chiar ca valoarea se apropie mai mult de pragul de 1,5 miliarde euro. Cifra face referire exclusiv la produsele fizice comercializate online (indiferent de natura lor) si nu la servicii, plati de facturi la utilitati, bilete de avion, rezervari hoteliere sau de vacante si calatorii, bilete la spectacole etc. Din cele 11 milioane de utilizatori de Internet (din Romania n.r.), 6,7 milioane au facut cumparaturi online (cel putin o data n.r.). Majoritatea prefera sa foloseasca inca desktop-ul atunci cand cumpara online, dar Mobile-ul a crescut spectaculos in 2015. Astfel, in ultimele luni ale anului 2015, peste 50% din traficul marilor magazine online a fost generat de dispozitive mobile’, se arata in document, potrivit Agerpres.

Astfel, anul trecut 1,4 milioane de romani au cumparat online prin intermediul unui dispozitiv mobil, iar aproximativ 850.000 prin intermediul unei aplicatii mobile.

‘Cumparatorii online romani prefera in continuare si intr-o majoritate covarsitoare de aproximativ 90% sa plateasca ramburs (in numerar, la livrarea produselor). Desi procentele au mai crescut usor, doar 6-7% sunt plati online prin card si 3-4% plati prin alte metode decat numerar sau card, cum ar fi: online banking, micro-plati prin sms etc. Numarul magazinelor online care inregistreaza activitate comerciala constanta a ramas in 2015 la acelasi nivel cu anul 2014, respectiv aproximativ 5.000 de magazine online. Potrivit cercetarilor GPeC exista, insa, peste 20.000 de website-uri pe domeniu .ro care au functie de ‘adauga in cos’, asadar teoretic numarul de website-uri de comert electronic este semnificativ mai mare. Practic, doar cele 5.000 din acestea genereaza trafic suficient de important si constant in timp, in asa fel incat sa poata fi luate in calcul’, se mai arata in document.

Potrivit acestuia, se estimeaza ca din cele 5.000 de magazine online active in peisajul e-commerce romanesc, aproximativ 200 sunt afaceri medii si mari, adica depasesc cel putin pragul de 1 Milion euro cifra de afaceri anuala.

GPeC este un eveniment de e-commerce din Romania care, printre altele, centralizeaza datele si publica in fiecare an raportul oficial al pietei romanesti de comert electronic.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here