Profitul grupului FlorideLux, unul dintre cei mai mari retaileri de aranjamente florale si cadouri online si offline din Romania, a crescut, anul trecut, cu peste 300% fata de 2014, majorindu-se de la 50.000 euro, la circa 200.000 de euro, pe fondul optimizarii costurilor si formulei de calcul a preturilor.

Potrivit informatiilor companiei, si cifra de afaceri a companiei a crescut cu circa 13% anul trecut, ajungand la 900.000 euro. Rezultatul vine in contextul unui 2015 concentrat pe consolidarea pozitiei FlorideLux pe anumite segmente, obiectivul principal al grupului fiind profitabilitatea.

”in 2015 am ales sa ne consolidam pozitia pe anumite segmente si sa ne restrangem activitatea pe altele, intrucat am dorit sa ne concentram pe profitabilitate. Astfel, pentru 2015 vorbim de o cifra de afaceri de aproape 900.000 de euro. Cel mai important aspect este legat de profitabilitate, unde, prin optimizarea costurilor si a formulei de calcul a preturilor, am reusit sa ajungem la aproape 200.000 de euro per grup, lucru foarte important in discutiile cu eventualii investitori”, declara Marius Dosinescu, CEO si fondator FlorideLux.ro.

Potrivit lui Dosinescu, tot profitul raportat de companie a fost reinvestit in dezvoltare, stocuri si achizitii de tehnica necesara dezvoltarii. Astfel, anul 2016 a debutat in forta pentru FlorideLux, care estimeaza o crestere de 20% fata de 2015, avand in vedere inclusiv planurile de relansare ale proiectelor cosuridelux.ro si brazidecraciun.ro.

Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca – in topul zonelor cu cele mai mari vanzari

Conform repezentantului FlorideLux, din totalul vanzarilor online si offline raportate anul trecut de grup, cele mai multe – aproximativ 40% – au fost inregistrate in Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara.

O evolutie importanta in dinamica business-ului pe 2015 au avut-o si abonamentele pe segmentul HoReCa, care au crescut cu 15% fata de 2014. in ceea ce priveste device-urile de pe care s-a comandat pe FlorideLux anul trecut, 34% dintre acestea au fost finalizate de pe mobil, la care se adauga 8% din comenzi venite de pe tablete.

”Procentul poate fi chiar un pic mai mare daca luam in considerare faptul ca multi s-au informat pe mobil si au finalizat comenzile telefonic sau chiar la sediile FlorideLux.ro”, explica Marius Dosinescu.

insa, desi numarul comenzilor finalizate de pe mobil, din punct de vedere valoric, comenzile de pe desktop au o pondere mult mai mare, respectiv de 82% din total.

Cati bani dau romanii pe flori si care sunt cele mai vandute buchete

Cele mai multe flori FlorideLux s-au comercializat in lunile februarie si martie, cand au fost inregistrate aproximativ 25% din totalul vanzarilor raportate anul trecut de grup.

Valoarea medie a comenzii inregistrate in 2015 pe FlorideLux.ro s-a ridicat la aproximativ 200 de lei, cele mai vandute produse fiind buchetele cu trandafiri rosii si frezii galbene, buchetele de trandafiri, bonsaii infloritori, buchetele de primavara, cu lalele galbene, lalele mov, flori de wax flower inflorit si bubleurum, si cosurile cu flori de liliac, lalele bouvardia si frezii.

Din totalul vanzarilor raportate anul trecut de florarie, 20% au fost asigurate de segmentul corporate, in contextul in care grupul s-a axat foarte mult pe utilizatorii finali, iar multi dintre cei care aveau companii au migrat catre conturi de persoane fizice.

”Bugetul mediu alocat de o companie in perioada 1 – 8 Martie este de aproximativ 1.000 de euro pe comanda, care include mai multe produse, in special serii de buchete pe care le ofera angajatelor”, a mai afirmat Marius Dosinescu.

Potrivit acestuia, in 2016 bugetul mediu alocat de companii va creste cu circa 30% fata de 2015, avand in vedere faptul ca anul acesta 1 si 8 Martie vor fi in timpul saptamanii, spre deosebire de anul anterior, cand ambele au fost duminica.

Aranjamentele florale, buchetele si cadourile asigura mai bine de 60% din volumul vanzarilor FlorideLux, florile si aranjamentele florale pentru nunta au o cota de aproximativ 10% din totalul produselor comercializate de grup, restul afacerilor fiind generat de coroane.ro, brazidecraciun.ro si cosuridelux.ro.

Cerere in casatorie cu 299 de trandafiri

Cea mai inedita comanda primita de FlorideLux in 2015 a venit din partea unui domn din provincie, care a vrut sa creeze un moment unic pentru a o cere in casatorie pe iubita lui. Pentru a-si pune planul in aplicare, barbatul a comandat un cos imens cu 299 de trandafiri rosii, o inima de petale de trandafiri pe pat si petale de la 500 de trandafiri imprastiate prin toata casa. Atmosfera a fost intregita de 50 de lumanari aprinse in intreaga casa, potrivit reprezentantilor companiei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here